Sunday, May 28, 2017

DESPRE EROII ASCUNSI AI COMUNITATII

Premiul cetatean model Dublin Marius Marosan comunitatea romanilor din Irlanda
Impreuna cu gazdele galei
Postarea asta aveam in plan sa o fac la implinirea unui an de cand am primit premiul de "Bun cetatean al Dublinului" (Dublin Good Citizen Awards), premiu pe care l-am primit de la primarul Dublinului de atunci, Lord Mayor Críona Ní Dhálaigh care ne-a numit "eroi ascunsi ai Dublinului" (Dublin's hidden heroes).

A fost o seara foarte emotionanta, in special momentul in care s-a anuntat castigatorul la categoria la care am fost inclus (New Communities). Desi au fost persoane care eram ferm convins ca au mult mai multe sanse sa primeasca acest titlu onorific si insigna de argint, chemarea mea pe scena a fost o mare si placuta surpriza. Tot o surpriza placuta a fost si articolul dedicat pe pagina oficiala a orasului.

Un scurt rezumat cu privire la acest premiu: au fost peste 300 de persoane nominalizate pentru a primit premiul; au fost 9 categorii in care persoanele au fost grupate; cam 60 de persoane am fost invitate la cina la Mansion House (casa primarului) si doar 9 persoane care au primit titlul de Bun cetatean al Dublinului: 8 irlandezi si un roman.

Dar aceasta postare nu vreau sa fie despre mine, ci despre toti cei ce stau in spatele acestui titlu onorific. Trebuie sa multumesc din suflet celor ce m-au nominalizat, ca si-au rupt din timpul lor pentru a completa un formular destul de detaliat, ca au avut curajul si taria sa-si spuna povestea - persoane din juriu au spus ca au fost emotionate de unele lucruri citite in nominalizarile primite pentru mine, si celor care m-au sustinut si au fost alaturi de mine.

Insa aceste nominalizari si faptele ce mi-au adus acest titlu nu mi se datoreaza in totalitate. In majoritatea cazurilor in care m-am implicat sau pe care le-am supus atentiei comunitatii, o multime de alti "eroi ascunsi" s-au mobilizat, au dat o mana de ajutor si au facut posibil ca apelul meu sa aiba o finalitate fericita. Daca m-as apuca sa nominalizez, garantat as uita nume, lista s-ar intinde pe cateva pagini bune si unii chiar n-au dorit sa fie macar pomeniti. Dar sunteti acolo, ati fost acolo exact cand trebuia, exact cand a fost cel mai mult nevoie de voi.

Pot sa ma mandesc ca fac parte dintr-o comunitate care, desi destul de dezbinata, e totusi impanzita de oameni cu suflet mare, de oameni care nu pot si nu vor sa ramana indiferenti atunci cand vine vorba de a intinde o mana de ajutor. Comunitatea noastra are multi "eroi ascunsi", iar suma eforturilor acestor eroi s-a concretizat acum un an prin primirea acelui titlu onorific.

Va multumesc in numele tuturor celor ce au beneficiat de pe urma bunatatii voastre si de pe urma actiunilor voastre benefice. Am invatat in tot acest timp ca orice get, fie el cat de mic, pentru unii poate insemna enorm. Asa ca va multumesc voua, tuturor celor ce au facut pana si cele mai nesemnificative gesturi pentru a face bine altcuiva, deoarece in unele cazuri gesturile respective au schimbat cursul vietii persoanelor catre care au fost indreptate.

In incheiere voi spune ce am mai spus in repetate randuri - impreuna putem face lucruri mari si frumoase, iar suma bunavointei voastre aduce un mare plus de valoare comunitatii din care facem parte! Va multumesc, eroi ascunsi ai comunitatii!
pin argint bun cetatean al dublinului marius marosan comunitatea romanilor din irlanda
Pin-urile de argint oferite ca premiu

                                                                                  © Blog de Morosan 2017

No comments:

Post a Comment