Tuesday, February 2, 2010

Incotro ne duce criza?

E o intrebare care ma apasa de ceva vreme, dar mult mai insistent de cand am revenit in tara.Am urmarit stirile constant,pentru a vedea ce ne spun cei de la FMI, cei de la CE si ce anume fac cei care ne conduc.

Am fost tare bucuros sa vad ca Boc cel mic a propus marirea ajutorului dat femeilor gravide si prelungirea perioadei de acordare a indemnizatiei pentru nou-nascuti.M-a surprins ca a propus ca acei bani sa nu-i mai primeasca femeile cu bani,deoarece nu e corect sa-i dai ajutor unei femei care locuieste intr-o vila si are un jeep la scara.Am zis ca poate mai e o sansa pentru Romania!Dupa ce a trecut aburul euforiei si m-am dezmeticit, mi-am dat seama ca Boc poate sa propuna ce vrea el, atata vreme cat porcii din parlament nu aproba aceasta lege, ca doar ei nu au decat de pierdut. Ma uit acum la TV unde Boc urmeaza sa tina din nou un discurs in parlament, insa nu tare are cui sa i se adreseze,pentru ca acei nemernici care traiesc pe banii nostri, nici macar nu sunt prezenti in sala.E bine ca-si iau salariile fara nici o greata pentru faptul ca nu se duc la munca la timp.Ce s-ar intampla daca eu, sau tu, sau oricare altul ar merge la munca numai cand ar avea chef?

In alta ordine de idei, cei de la FMI au cerut scaderea salariilor si trecerea la disponibilizari cat mai curand posibil.Asa ca am auzit cate mii de oameni vor ramane fara loc de munca in invatamant si in alte domenii de munca, am auzit cate salarii se vor injumatatii, tot din sectorul public, insa nu am auzit nimic ce sa-i afecteze pe cei din Senat sau Guvern.Deci ii belim de vii pe cei care muncesc si platesc taxe, dar ii protejam pe toti nenorocitii care isi vad linistiti de afaceri si dau legi care sa-i protejeze in caz ca cineva intoarce cacatul si mizeria iese la iveala. Asa ca nu vorbim de o criza generala in Romania, ci doar o criza economica crunta, care insa ii afecteaza doar pe muncitorii de rand. In alte tari, presedintele tarii a acceptat sa-si reduca drastic leafa, doar pentru a da un exemplu de solidaritate si de a indemna si alti oficiali sa procedeze la fel, lucru care s-a si intamplat. Dar e vorba de alte tari civilizate, in care infractorii nu ajung oameni politici, iar oameni politici care devin infractori putrezesc in puscarie, nu apar la tv zambind usurati ca si-au cumparat libertatea.

Atata vreme cat diferentele dintre Romania si restul tarilor civilizate se duc spre extreme, nu avem sanse sa traim mai bine, nu avem sanse sa iesim din criza si nu exista sanse sa fim priviti cu alti ochi de catre straini.De fiecare data cand gandesc si scriu astfel de randuri, tot timpul gandul ma duce la oamenii care si-au dat viata in `89 pentru a aduce binele in Romania.Numai criminalul Iliescu stia ce avea sa urmeze pentru fraierii care raman in viata.Acum stim toti... Daca in alte tari aceasta criza a adus solidaritate si masuri din partea celo care conduc tarile respective, la noi criza a adus o acoperire perfecta pentru hotia la scara mare care se practica in Romania.Asa ca inca ma intreb: incotro ne duce criza???

No comments:

Post a Comment