Thursday, January 28, 2010

Libertatea - sau "de la prosti pentru prosti"

De cand am ajuns in tara am dat cu ochii de diferite ziare, reviste, posturi TV romanesti. Am ras si m-am intristat deopotriva, insa nu e nimic nou si nimic surprinzator in asta.Insa azi am dat cu ochii de o poza pe spatele ziarului Libertatea si am recunoscut o pasare care sper sa ajung sa o vad si eu in libertate. E vorba de Puffin(e in Engleza),o pasare care traieste si in Irlanda si in tarile astea, mai nordice.Asadar vazusem o poza cu acea pasare pe ultima pagina din Libertatea si am luat ziarul sa vad despre ce e vorba, ca doar pasarea aceea nu traieste in Romania.Asa si este, caci articolul era despre un Puffin care tocmai prinse niste pestisori si un pescarus vroia sa-i fure prada.Nimic iesit din comun,atata ca pentru cei de la Libertatea, acest Puffin era un pinguin de fapt. Am ras de greseala lor si ma intrebam ce fel de cretini scriu un articol fara sa se documenteze.Probabil au gasit poza pe undeva pe internet si fiecare si-a dat cu parerea referitor la acea pasare si pana la urma s-au decis sa-i spuna pinguin.E o mica diferenta intre un Puffin si un Pinguin: prima dintre ele zboara.Stiu ca nu e o diferenta semnificativa, dar totusi...
Daca tot am pus mana pe ziar am inceput sa-l rasfoiesc.Am strabatut in fuga paginile, pentru ca nu e un ziar de citit, cel putin pentru mine.Eventual te uiti in fuga la proastele dezbracate din ziar(e cel putin una/pagina) si cam atat. Vazand ce continut are tot ziarul, nu m-am mai minunat asa de tare de greseala de pe ultima pagina.Mi-am dat seama ca e un ziar pentru popor,pentru cei multi care prefera sa-si odihneasca mintea si sa asculte o manea cat timp se "cultiva".Parca "Libertatea" era un ziar total diferit acum vreo 15 ani,dar ce-i drept nici manele nu se cantau...

P.S. - La o cautare pe internet am descoperit ca pe 2009 acest ziar era pe locul 2 la vanzari dupa "Click", alt ziar similar.Pana la urma prostia prinde la prostie...

No comments:

Post a Comment