Thursday, November 26, 2009

Am votat...




Am fost si eu sa votez cu "schimbarea", desi stiam din start ca nu sunt sanse pentru Remus Cernea pentru a razbate intre interesele de la "varf".Dar am mers, sa pun un vot in plus la cele si asa putine care erau pentru el. Am mers pe la pranz la ambasada Romaniei in Dublin, pe o vreme tipic irlandeza: vant, ploaie si frig. Ma gandeam ca ajung la ambasada, votez rapid si merg la un film dupa aceea. Am uitat ca vorbesc de ambasada Romaniei unde lucreaza romani! Am ajuns acolo si am gasit 2 cozi de vreo 100 de persoane. La una se statea pentru a completa declaratii cum ca n-ai votat altundeva si la cealalta se statea pentru a vota.

Acum, sa incep cu prima: completarea declaratiilor. Sunt sigur ca in Romania, nici o persoana din cele plimbate cu autocarele nu au semnat o astfel de declaratie, desi sectiile de votare acolo sunt de ordinul sutelor intr-un judet, insa am avut de completat noi, chiar daca era o singura sectie de votare in aceasta tara. Ambasada Romaniei este destul de mare, cu vreo 3 etaje si parter, dar nu s-a folosit la potential maxim acest spatiu, deoarece pot astepta fraierii sa voteze si in ploaie si frig, ca doar acelasi salar il au cei din ambasada indiferent ca apuca sa voteze 1000 de persoane dau 5000. Omul de ordine al ambasadei purta uniforma reprezentativa Romaniei, ca sa nu ne faca de rusine: pantofi, pantaloni de stofa, bluza de trening si sapca! Nu aveai cum sa te indoiesti de faptul ca esti la ambasada noastra.

A doua problema: votarea prorpiu-zisa. Dupa ce ai stat la rand la completat declaratii(doua), te intorceai in curte sa mai stai la cealalta "coada", sa votezi. Avand in vedere ca cei de la sectia consulara cunosteau vremea irlandeza, puteau amenaja un cort, sau ceva acoperit cat de cat, pentru oamenii care veneau la vot. Asta in cazul in care le pasa de faptul ca noi aveam de stat in conditii nefaste, in vreme ce ei stateau linistiti la caldurica, in sala. Am vrut sa le sugerez sa-si amplaseze birourile in curte si doar cei care voteaza sa intre in sala. Sunt curios cat rezistau acolo. Dar vorbim de o ambasada Romaneasca, nu trebuie sa ne miram.

Aceste probleme nu au fost doar la ambasada in Dublin, ci si in alte tari, dupa cum am aflat din diverse articole, deci "traditia" romaneasca este de neschimbat, oriunde in lume. Ma intreb daca la toate ambasadele Romaniei, uniforma este aceiasi ca si in Dublin :P

Stand la coada, am intrat in vorba cu cativa concetateni si i-am intrebat ce i-a impins sa vina la vot. Raspunsurile au fost cam aceleasi: Vor o schimbare, in speranta ca lucrurile vor merge spre bine si se vor putea intoarce acasa linistiti! Multi vor o schimbare; multi vor sa se intoarca acasa, insa nu ne lasa mizeria care ne asteapta inca de la granita. Cu totii avem sperante ca hotia va incepe sa scada si ca autoritatilor chiar le va pasa de oamenii de rand. Stim cu totii ca sunt aberatii, dar asa suntem noi, romanii, cu vesnic aceiasi vorba care o aplicam cu incredere: speranta moare ultima!

Voi merge si la turul doi de scrutin, doar ca de data asta ma voi imbraca mai bine si ma voi pregati sufleteste pentru alte cozi. Nu voi merge pentru ca vreau neaparat sa castige cineva, ci pentru ca vreau neaparat sa nu castige cineva anume. Am gasit o poza intr-un articol care m-a ingrozit si m-a scarbit totodata. O gasiti si voi postata la finele acestui articol si chiar sunt curios sa imi spuneti ce sentimente, ganduri sau senzatii trezeste in voi aceasta poza.

P.S. Am mai adaugat o poza primita de la o foarte buna prietena de a mea si sper sa va placa :D Este cea din "varful" articolului :P

Hai la vot!!!



1 comment:

  1. bravo.romani sunt romani si in lumea de dincolo:P totusi poza de la finele articolului este foarte clara si asteapta sa fie iar facuta .....in fine..tre sa fii orb sa nu observi jocurile mai pe fata sau mai pe dos aruncate in ochii nostrii...nota 10

    ReplyDelete